11 Mart 2011 Cuma

Aptal Kutusu



Ortalama bir Türk insanının haftalık yada günlük olarak tekrarladığı ve haz aldığı,keyiflendiği çitim çitim çekirdeği çıtlattığı caanım "tv" programları hakkında düşünüpte yazmadığım birçok şey birikmiş içimde.

Tv'ye kılım zaten bilen bilir.O ayrı.Arada belgesel izliyorum o da ayrı.Ki bunun dışında tv kutusu içine çiçek ekilse daha şık durur diye düşünüyorum.

Sevgili izleyici kitlesinin haftasonları(sanırım)çeşitli şov programlarında adeta kitlendiğini biliyorum.Şovmenlerle sanki alt komşuymuşcasına içten öyle bir bağ kurmuş ki "sadık izleyici" elemanlar hakkında olumsuz iki laf etsen canını alacak sanırsın.

Vasat altında espiriler ve entellektüel olduğunu düşündürtme çabası içindeki sözcükler,bunun yanında belli kalıplara bürünmeler,şekilcilik.Olmuyor sayın insan olmuyor.Bu denli kaptırmayınız kendinizi inanmayınız bunlara.

İşin kötü tarafı mevzu bahis kişileri gerçekten bilgili sanan insanlar var."Abi adam kültürlü yaa!".Değil a.k bozdurma ağzımı bak ne güzel konuşuyoruz.Sen cahilsin olan bu sayın izleyici.O elemanda senin kültür dediğin şey değil sadece senin bilmediklerin var.Sanıyormusun sayın izleyici şovmen kişinin programlarını kendisinin hazırladığını.Yok öyle değil işe.Yarıla yarıla,şişe şişe yapılan yapay ve aşağlayıcı espirilere gülen insanları ilkokul sıralarında kalmış sınıfın Nelson'larında benzetiyorum.

Cem Yılmaz espirisi yapıp gülmenizi bekleyenler var.O feci bir olay.
En fenası gayet düzgün Türkçe'siyle şiveli konuşmaya çalışan insan modeli.Özellikle "Laz" şivesine geçip "üyyyyyy Temmeeell" diye bir fıkra anlatmaya başlarsa çevrede bulunan ağır bir cisimle başını kanatınız.

Neyse ne boğulun aptal kutusu önünde.Gözünüz kapalı zihniniz bulanık.Arada bir gözünü açmalı insan.Tv karşısında yüz ifadesini düşünmeli en azından.Videodrome ne güzel anlatır bu durumu oysa...

Bir gün herkes 15 dakikalığına ünlü olacak söyleminin peşinden gitmek mi bu?

1 yorum:

  1. Ben de sevmem aptal kutusunu ama rock'cıyım herkes bilsin yani. http://goo.gl/SGvN8

    YanıtlaSil