25 Şubat 2011 Cuma

Dayımınoğlu Fırfırı ve Broş

Bir insan neden yakasına broş takar?
Ne anlamı broşun?
Gizli anlamları var ve ben bilmiyor muyum?
Her annenin broşu var mıdır?
Ve neden o kadar çirkin ve büyük olmak zorundalar?
Benim bir tane broşum oldu o da siyah kediliydi kırıldı.

Soruyorum neden?Broş,gümüş takım,vitrin eşyası,zibilyon yıl kullanılmayacak masa örtüleri ve hatta kabus dantel.Neden var?

İşlevsiz eşyaların orada burada durmasına kıl oluyorum resmen.Bir ev içinde her eşyanın bir kullanım alanı olması gerektiğini düşünüyorum.Gümüş ya da skimsonik yine işlevsiz bir kayık tabak salonun ortasında duran bir sehpada hiç kıpırdamaksızın neden dursun?

Cüce boyları var onların mesela.Minnacık tabaklar ya da arkasında plastik bir dayanak konulmuş üzeri saçma figürlerle kaplı tabak,çanaklar.

En hastalıklısı porselen ayakkabılar.Küçükken ayağıma giymeye çalışırdım onları.(sanırım bu daha hastalıklı oldu neyse.)

Dediğim gibi kılım manasız duran eşyalara objelere.Herşeyin bir anlamı ve işlevi olmalı.Tabak kullanılmalı.Bardaklar kirlenmeli.

Kravat iğnesi var bir de.Altın kravat iğnesi,gümüş kol düğmesi, dayımınoğlu fırfırı falan filan.

Broş denilen gereksiz ayrıntı kravat iğnesi kadar işlevsendir "teknoloji harikası ürünler" arasında.

Aynen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder