17 Eylül 2010 Cuma

Can satılır mı?


Alışveriş yapmaya çıkar gibi can satın alınır mı? Kumaşların bile en az 1,5-2 metre genişliğindeki vitrinlerde sergilendiği mağazalarda pet"shop" vitrinlerindeki canların daracık alanda "sergilenmesi" ne kadar doğrudur. Ay dayanamdım çok güzeldi, üzgün gözüküyordu aldım demekle olmuyor bu işler ne yazık ki.

İnsan önce kendisii koymalı onun yerine sonra ne yapması gerektiğine karar vermeli. Daracık bir alanda kafanızı bile kaldıramazken nasıl nefes alırdınız? Nasıl kendinizi iyi hissederdiniz? Nasıl aaçardınız kalbinizi sizi buraya tıkanlardan bir diğerine? Ya küflü kokuşmuş yer altında damızlık olarak kullanılanlara ne demeli? Yavrunu satsalar bundan memnun olur muydun?

Düşün bakalım nerede var bu kadar insafsızlık. Elin gavuru dediğin adam en azından senin yavrusunu sattığın,hapsettiğin, dövdüğün, sattığın, canına hükmettiğine değer veriyor. Peki burada ne oluyor? Her satış sonrası "Allah bereket versin..." Vermesin mümkünse bereket vermesin.

Demiyorum ki dünyanın hiç bir yerinde satılmıyor bir burada var. Değil tabii ki. "Uygun" şartlar altında, belirli gözetimlerden geçtikten sonra, sağlıklı koşullarda olabilir. Ki bana kalsa o da olmasın sokak hayvan dolu. Ya da yakınlarının kedisi, köpeği, kurbağası çiftleşsin sahiplenmek istersen ona bir aile olursun. Yok efendim cins isterim ben dersen o zaman araştırıp bulacaksın satın almayacaksın derim yine.

Pet"shop"larla ilgili duyarlı olun almayın, aldırmayın.Destek vermeyin.

(Uzun zamandan beri bu konuyla ilgili bir çalışma yapmak istiyordum fakat bu yazıyı okuyunca kişisel girişimlerin zihinde girişimsellik olduğunu fark ettim.Belki Okumak anlamaya yardımcı olur diyorum.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder